کنترل الکترونیکی مرز در دستور کار پایگاه دریابانی آبادان قرار گرفت

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان گفت: الکترونیکی کردن موضوع کنترل مرز (اروندرود) در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است.

سرهنگ نادر اسدالهی با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه پاسگاهها و لزوم فعال سازی پاسگاههای سیار وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به عرض کم و طول زیاد رودخانه گاهی جرمی در کمترین زمان ممکن اتفاق می افتد که امکان دسترسی سریع به آن وجود نداشته باشد لذا برای رفع این مشکل و طبق برنامه ریزی انجام شده به سمت تقویت و ارتقاء برخی تجهیزات پیش رفته ایم.

وی اضافه کرد: در نقاط مورد نیاز در حوزه اروند رود با توجه به توانمندی و قدرت شناورهایمان و فاصله ای که بایستی برای آنها تعریف شود، برنامه ریزیمان برای تجهیز محل های مشخص شده به تجهیزات به روز و مورد نیاز است.

 

وجود برخی خلاءهای قانونی، لزوم به روزرسانی قوانین

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از عدم به روز رسانی قوانین به عنوان مهمترین چالش فرا روی دریابانی نام برد و تصریح کرد: متاسفانه برخی خلاء های قانونی در هنگام مواجه با متخلفان ما را با مشکل مواجه می کند که نیاز به بروز رسانی قوانین برای بازیابی سطح بازدارندگی آنان دارد، برخی قوانین مربوط به دو الی سه دهه پیش است که در آن زمان بازدارندگی خود را داشته اند اما الان دیگر چنین نیست.

اسدالهی یادآور شد: اقدامات خوبی در جهت پر کردن خلاء های قانونی در حوزه قوه قضائیه و نیز در بخش درون سازمانی خودبه صورت تنظیم لایحه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه ای برای رفع این خلاء های قانونی که بازدارندگی خود را از دست دادند در برنامه کاریمان داریم، یادآور شد: از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا در این زمینه به ما کمک کنند.

 

لزوم پایبندی شناورها به قوانین و حرکت در مسیرهای تعیین شده

اسدالهی با اشاره به برخی الزامات مورد نظر برای شناورها گفت: پایبندی به قوانین، مقررات و حرکت در مسیرهای تعیین شده به خصوص در حوزه رودخانه مشترک اروندرود با هدف جلوگیری از بروز ناامنی برای شناورها، خواسته ما از شناورها است.

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان از اروند رود به عنوان پرتردد ترین مسیر شناورها اعم از تجاری، باری، مسافری و صیادی نام برد و افزود: اروندرود رودخانه ایست که به طور همزمان هم صید و صیادی در آن اتفاق می افتد و هم تردد شناورها در آن انجام می شود و این موضوع به طور گاه و بی گاه دست ما را می بندد چرا که اگر بخواهیم با صیاد برخورد کنیم تا شناور تجاری مسیرش را طی کند، گروهی معترض می شوند و اگر بخواهیم شناور تجاری را نگه داریم تا صیاد تورش را جمع کند این نیز کمی مشکل آفرین است، البته در برخی مواقع مشکلات کم می شود اما به طور کامل حل نمی شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا در برنامه ریزهای آتی این مشکلات حل شود.

 

ممنوعیت فعالیت شناورهای صیادی بر اساس مجوز شیلات

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان با تاکید بر اینکه ما به شخصه هیچ شناوری را از انجام فعالیت منع نمی کنیم، عنوان کرد: در مورد شناورهای صیادی ملاک ما مجوزهای صادر شده از سوی شیلات است، هنگامی که شیلات برنامه صیدها را به صورت مشخص شده (گاهی یک ماهه تا دو ماهه) برای انواع آبزیان ارائه می کند ما نز بر اساس آن مجوزها از صید حمایت و یا گاها از انجام آن جلوگیری می کنیم.

اسدالهی تصریح کرد: سیاست گذاری شیلات براساس محدودیت صیدگاهها و کاهش آبزیان در قالب ممنوعیت یا رفع ممنوعیت صید اعلام می شود و ما به شخصه هیچ مجوزی را صادر و نه مانع فعالیتی نمی شویم.

نوشتن دیدگاه